• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58186
+
-

اجرای  طرح ۹ ساله فاضلاب خوسف در انتظار اعتبار ملی

خبر
اجرای  طرح ۹ ساله فاضلاب خوسف در انتظار اعتبار ملی

فرماندار شهرستان خوسف گفت: طرح فاضلاب این شهر پس از گذشت حدود ۹ سال از تصویب هنوز در انتظار اعتبار ملی است. به گزارش تسنیم، «محمد شفیعی» اظهار کرد: بافت قدیم این شهر روی سنگ سخت واقع شده ‌و امکان حفر چاه وجود ندارد، بنابراین اجرای طرح فاضلاب ضروری است چون مردم با مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی مواجهند. 

وی درباره اجرای طرح فاضلاب خوسف افزود: کارهای مقدماتی طرح انجام شده و در سازمان برنامه و بودجه منتظر ردیف اعتباری است که امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسد. 

فرماندار خوسف گفت: بعد از دریافت مجوز زیست‌محیطی در سال 96، مطالعات زیست‌محیطی، فنی، اقتصادی، پدافند غیرعامل و توجیهی طرح آغاز و تایید آن گرفته و به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال شد. مطالعات آن دوباره بازنگری و به وزارت نیرو ارسال شده است. 

این مقام مسئول ادامه داد: کاربرگ‌های دریافت مجوز ماده 23 که وزیر باید امضا کند، به دفتر مدیر کل برنامه‌ریزی و تلفیقی نیز ارسال شده اما تاکنون این طرح به دلیل دستور اتمام طرح‌های ناتمام دولت، مسکوت مانده است. 

مدیر کل محیط‌زیست خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: خراسان جنوبی با 3 چالش در حوزه محیط‌زیست مواجه است و با توجه به این‌که استان، بیابانی و تحت تاثیر فرسایش بادی است، گرد و غبار یکی از چالش‌هاست که باید به آن توجه شود. 

«حسن اکبری» با بیان این‌که نباید جلوی آب‌های روان را گرفت، افزود: به عنوان مثال اگر حقابه به تالاب خور خوسف نرسد به کانون فرسایش بادی تبدیل می‌شود و تهدیدی برای شهرستان خواهد بود. 

وی بیان کرد: موضوع پسماند از دیگر چالش‌های محیط‌زیست خراسان جنوبی است. جمع‌آوری پسماند در استان در وضعیت مطلوبی است اما باید همواره بخشداران و دهیاران این موضوع را جدی بگیرند. از 40 زباله‌دان استان، زباله‌دان‌های خوسف و سرایان وضعیت خوبی دارند و تاکنون از محیط‌زیست اخطار نگرفته‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :